Alexandra, Clyde

7 oktober 2019 - Alexandra, Nieuw-Zeeland

Vervolg dag 6 in NZ: Na een  schitterende lange, vermoeiende rit van 268 km door het land weer aangekomen op onze nieuwe bestemming, Rockview B&B in Central Otago.

Het landschap hier is weer heel anders en is vooral geschikt gemaakt voor wijngaarden, uitzichten bestaan voornamelijk uit wat kalere 'bergjes' met in de verte de besneeuwde toppen van de grote broers.  Niettemin, weer heel mooi om te zien. Na installatie het centrum van Alexandra ingereden, even boodschapjes gedaan en lekker wat gegeten in de local café.

Dag 7 in NZ: Brrrrr.....dat was een koude nacht en ik was dankbaar voor de 1000 dekens op het bed....wel lekker uitgeslapen, ontbijt stond al in de koelkast. Ben verheugd mede te delen dat de terror merel mij hier ook weer te vroeg heeft gevonden, met een wat zuidelijkere zang, maar onbesnut vroeg 🙄.

Rustig aan wakker worden en besloten om een wandeling te gaan maken lang de Clutcha River, de Alexandra to Clyde River Track. Gin (Virginia) had lief aangeboden om mee te rijden naar het eindpunt in Clyde, waar we onze auto konden parkeren, waarna ze ons naar het beginpunt in Alexandra bracht. Poeh...was een stevige wandeling van een kilometertje of 16,5...dat voelde ik wel in mijn billetjes. Onderweg hele mooie plaatjes kunnen schieten van schitterende uitzichten, kunnen kijken naar terror merels en aso mussen, maar toch ook wat koppeltjes kwartels gespot, geen beren en wolven helaas ☺. Bij aankomst in Clyde nog door het dorpje gewandeld, kopje koffie gedronken (ben er nog steeds niet over uit wat ik nou moet bestellen, de ene keer is een long black gewoon een kop koffie, andere keer is het een dubbele espresso met extra heet water 🤔) en even naar de Clyde Dam gewandeld, had ik nog niet genoeg gedaan 😅. Toch besloten om vroeg te dineren (fish and chips 🤪) en weer terug naar Rockview.

Dag 8 in NZ: Deze nacht was minder koud gelukkig, maar dat maakte mijn terror merel alleen maar luider...vind ie leuk denk ik. Langzaamaan weer op gang komen  kopje (oplos-) koffie, ontbijtje en op weer naar de volgende plek op dit magische eiland!!

Even ter toelichting:

Mijn neefje had mij verzocht om foto's van het eten te plaatsen, dus deze mogen jullie dan ook gelukkig aanschouwen 😋.

Ook ben ik me er terdege van bewust, dan menigeen van jullie ook wel eens wat actievere (lees: minder passievere) foto's willen zien in plaats van water, bomen, bergen en dalen 🤣...deze gaan komen hoor, dat beloof ik!

1. Ilse de Hollander:
    6 oktober 2019
    Ha, ook deze foto's van de natuur daar zien er weer goed uit. Geen idee of we verheugd 🤔moeten zijn op "minder passievere" foto's. 🤣. Nog veel plezier.
  2. Quinty:
    Heel moooiii😍
  3. Ingrid:
    6 oktober 2019
    😳 Ik vind het niet eerlijk, wij mochten niet mee, heb je je terror Merel wel mee genomen.. nou ja zeg..
    Kan je hem geen enkeltje naar Timboektoe geven?
    Maar het ziet er weer mooi uit.
  4. Melodie:
    7 oktober 2019
    Heb het gevraagd.....denk niet dat hij dat doet....😏🤣
  5. Claudia van Wezel:
    7 oktober 2019
    De diertjes weten je te vinden, hahaha
  6. Claudia van Wezel:
    7 oktober 2019
    Stille foto's, eet foto's actie foto's zijn allemaal welkom hoor. Erg mooi allemaal. ;-)
  7. Linda:
    12 oktober 2019
    Wauwww heel mooi! Het eten ziet er ook lekker uit😋