Makarora, Queenstown Airport

9 oktober 2019 - Queenstown Lakes District, Nieuw-Zeeland

Ik had per ongeluk mijn vorige verhaal gepubliceerd in plaats van opgeslagen....was niet de bedoeling dat ik elke dag ging posten ๐Ÿคฃ. Maar er is gewoon zoveel te vertellen, aangezien ik normaal gesproken zo'n stil persoon ben ๐Ÿค”๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚.

Vervolg dag 8 in NZ: Eind van de middag nog een Makarora Bush Nature Walk gedaan, eerie bos met eeuwenoude bomen, heel bijzonder.

Dag 9 in NZ: Heerlijke nacht gehad (oordopjes ๐Ÿ˜‰) en wakker geworden met regen....dat is niet het ideale weerbeeld voor de beloofde spannende activiteit ๐Ÿคจ.....we gaan het zien.

Helaas mensen, onze activiteit is geannuleerd ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ข. Vandaag stond een helikopter vlucht,ย  fikse wandeling langs de Wilkin River en een tocht op de riverjet op de planning, dit feestje gaat niet door ๐Ÿ˜. Enorm jammer, maar veiligheid voorop ๐Ÿ˜. Toch wel erg naar uitgekeken...

Uit armoede zijn we, in de stromende regen, maar een wandeling gaan doen langs de Makarora River naar de Blue Pools in de Mount Aspiring National Park, helaas weinig foto's, want het regende echt hard, maar ik heb wel weer twee wiebelbruggen getrotseerd heen en terug, alsook smalle paadjes naar boven en naar beneden. Door en door nat besloten om te draaien, net op tijd, want het begon zo mogelijk nog harder te regenen,ย en een bakkie (americano) te gaan doen bij hetย cafรฉ nabij onze accomodatie, ach ja, we doen er ook maar een Lamb en Beef pie bij, je moet wat op een natte dinsdagochtend in de Rainforest, helemaal aan de andere kant van de aardbol......ook dat kan gebeuren ๐Ÿ˜Šโ˜บ.

Nou ja, dus......rond 15 uur werd het wat lichter in Makarora, toch maar naar Wanaka? Eigenlijk wilden we dit morgenvroeg doen, maar om nou de hele dag maar op je luie reet te blijven liggen.....dat dus echt niet!! En warempel, de hele rit naar Wanaka (uurtje tuffen) droog met zonneschijn...dat geloof je toch niet ๐Ÿค—. Wat is dat een schattig stadje aan Wanaka Lake, 17 graden, zonnetje...hmmmm, lekkerrr ๐ŸŒด. Op de wegย terug reden we helaas weer het slechte weer tegemoet, maar hรฉ, regenwoud, weet je nog ๐Ÿ˜‰. Stiekem nog wat mooie plaatjes geschoten van Lake Wanaka vanuit een ander perspectief ๐Ÿ˜Š.

Bij deze wil ik wel de uitdaging aangaan voor een Mario Kart wedstrijd, weet zeker dat ik highscores ga halen, of nog beterย  GTA. Dat bochtenwerk hier in de bergen heb ik inmiddels volledig onder de knie ๐Ÿ˜œ.

Zuidereiland is helaas bijna ten einde, wat een schitterende schepping van Mother Nature ๐Ÿ™ย โ˜บ, en dan hebben we nog maar een klein stukje gezien hier in Zuiden ๐Ÿค—.

Dag 10 in NZ: Op naar de vlucht naarย hetย Noordereiland! Daar wachten ook nog allerlei avonturen ๐Ÿ˜Ž๐ŸŽ๐Ÿ๐Ÿฅ.ย

Toch hadden we weer een kers op de taart van de navigatiemevrouw.....een alternatieve, schitterende, nog uitdagendere route naar het vliegveld via de Crown Range Pass, dwars door de bergen, met super mooi uitzicht op Queenstown Airport en vliegtuigen die tussen de bergen door aan kwamen vliegen....de kersjes gaan niet op hier ๐Ÿค—โ˜บ.

Dussss......helaas nog meer foto's van uitzichten ๐Ÿ˜‚.

Fotoโ€™s

1. Claudia van Wezel:
    9 oktober 2019
    Jammer dat je helikoptervlucht is geannuleerd, maar weer mooie plaatjes hoor.
  2. Melodie:
    Ja, baalde er enorm van....weerbeeld maakte ook niet veel goed ๐Ÿ˜‰
  3. Wim de Hollander:
    9 oktober 2019
    Heel mooi gefotografeerd. Jammer, dat jullie die helicoptervlucht niet hebben kunnen maken. Zo te horen gaat het nog steeds goed met jullie. In ieder geval nog veel plezier verder saampjes. Xxx
  4. Cindy:
    9 oktober 2019
    Ik was inderdaad al verbaasd dat je zo vaak iets schrijft! Maar schrijven is anders als bellen he Mel! ;) Maar ik vind het super want het is voor ons super leuk om te lezen wat jullie allemaal doen en zien. En tot nu toe mogen jullie verder niet mopperen over het weer.... en als dit de enige tegenvaller is dan valt het reuze mee....
    xxx Cindy
  5. Melodie:
    9 oktober 2019
    Haha, ik ben ook een schrijver! Probeer echt gematigd te publiceren, anders hou ik iedereen van het werk af met mijn spannende verhalen ๐Ÿ˜‰, wil het niet op mijn geweten hebben ๐Ÿ˜œ
  6. Melinda:
    9 oktober 2019
    Het is dat er ook plaatjes tussen zitten van heerlijke maaltijden, anders was je wel megasuperstrak straks thuis door al die kilometers te voet! Kunnen we niet hebben he ๐Ÿ˜‰. Ben al jaloers op de avonturen genoeg ๐Ÿ˜˜
  7. Melodie:
    Ja, dat kan ook niet....vrees niet, er gaat genoeg voer in ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ
  8. Liset:
    9 oktober 2019
    Jammer van die annulering! Krijgen jullie je geld wel terug? Dan zou ik kijken of je op het Noord Eiland nog iets kan regelen. Huka Jet is bijvoorbeeld ook heel leuk en wellicht een helikoptervlucht naar White Island?
  9. Melodie:
    Jaja, centjes krijgen we terug!! Goeie tip ๐Ÿ’ช, thanks ๐Ÿ˜˜
  10. Laurens de Hollander:
    9 oktober 2019
    GTA ken ik als de beste, we gaan een keer samen door de bergen rijden๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
  11. Melodie:
    Doen we!!! Ik win toch ๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‚
  12. Ingrid:
    9 oktober 2019
    Gewoon blijven schrijven en delen... kunnen ook lezen als bedtime story ๐Ÿ˜Š, hoeft echt niet onder werktijd.
    Wel jammer van de helikoptervlucht๐Ÿ˜ข
  13. Linda:
    12 oktober 2019
    Ohhhh wat jammer van de annuleringen, maar je hebt alsnog een leuke en fijne dag gehad daar en wat is het mooi daar!!