Omori (Kuratau), Lake Taupo, Tikitere (Maurea)

16 oktober 2019 - Tikitere, Nieuw-Zeeland

Dag 16 in NZ: Nondepie....wat ging het tekeer vanacht hier aan Lake Taupo, veel regen, veel wind, mijn bedje wiebelde zelfs een beetje mee......desondanks weer heerlijk geslapen en het is nu ook weer gewoon droog! Windje doet nog steeds z'n best, maar dat gaat mij niet tegenhouden vandaag, Tongariro National Park op de planning πŸ€—. Eerst maar ff lekker rustig wakker worden....

Na een simpel ontbijtje (cereal 😏) d'n auto in en naar het park gereden. Ik had een drietal mooie wandelingen gezien en het was het handigst als we begonnen met de track die het verste weg was, de Taranaki Falls Track....hadden alleen nog maar watervallen vanaf de Fiordland Navigator gezien....tja, wat denk je....doe eens een gok....wéér een schitterende plek gevonden, 6 kilometer loop track die ons door het ruige landschap aan de voet van Mt. Ngauruhoe bracht. Halverwege de tocht de Taranaki Waterfall, schitterend, wat een kracht πŸ’ͺ☺. Het waaide ontzettend hard over de kale vlakten die gelukkig afgewisseld werden door beschutte bossen...hier en daar een bruggetje, een beekje, een mooi vogeltje.....lovely, hier hou ik van πŸ€—. Af en toe een beetje zon er bij...het kan weer niet op πŸ˜ŒπŸ™.

Het zat eigenlijk een beetje in de planning om de Tongariro Crossing te doen, maar gezien de weersvoorspellingen en toch de zwaarte van de tocht, maar gekozen voor de next best thing.....net zo gaaf!!! πŸ‘Œ

Als lunch lekker Lamb Roast gegeten...gewoon, omdat het kan...😝.

Bij de terugweg nog een uitstapje gemaakt bij de Rotopounamu Walk, waarbij je via een boswandelingΒ  uitkomtΒ bij Lake Rotopounamu, hier was het nog heerlijk weer....😌☺. Via de supermarkt in Turangi weer naar huis en toen gingen de hemelsluizen open....wat hebben wij vandaag weer geboft!!! πŸ™πŸ€—

Tijdens deze droomvakantie ook echt ontzettend veel vogels in het wild gezien, waaronder natuurlijk de terror merels en aso mussen, veel Tasmanian Magpies, Pukeko's en Californian Quails, maar ook veel Tui's, Grey Warblers, Robins, Tomtits, New Zealand Woodpigeon, mijn favoriet de Fantail en natuurlijk de Kākā. Op Lake Rotopounamu ook nog een dabchick gespot, een heel klein duikeendje πŸ¦† en eerder natuurlijk de Blue Ducks, een koppeltje Paradise Ducks en een heleboel soorten roofvogels πŸ¦…. Zo mooi....allemaal, stuk voor stuk...πŸ˜πŸ‘Œ. Helaas zijn het niet allemaal inheemse soorten 😌, maar ze hebben zich hier wel gevestigd...πŸ‘Œ.

Wederom een lekker dagje, afgeloten met hoosbuien πŸ’¦πŸ’¨πŸ˜„β˜Ί.

Dag 17 in NZ: Volgens mij had ik een beetje slaap tekort.....gisteren om half 10 gaan slapen en vanmorgen 8 uur weer op 🀫🀣🀣.....Het weer lijkt in ieder geval beter nu, geen harde wind in ieder geval. Dadelijk eens kijken of de auto al wat schoner is na die regen van gisteren...πŸ˜„πŸ˜‚πŸ˜‚.

Deze ochtend gaan we weer op weg naar onze één na laatste bestemming, Tikitere (Rotorua). Lekker ritje weer langs de landerijen en stukjes weer door de heuvels rondom Lake Taupo.....in de stad Rotorua gestopt om even rond te lopen en wat leuke winkeltjes te bezoeken, om lekker neer te ploffen bij Hennessys om te lunchen.

Het is echt niet te geloven, wij piepen er elke keer tussenuit met slecht weer...nu gaat het fiks te keer op South Island en het zuiden van North Island, been there and already done that....de vooruitzichten voor onze laatste dagen staan op 20 graden en droog....one can only wish....πŸ€žπŸ€žπŸ€—πŸ˜Ž. Na even zoeken (de NavMan scheidde er mee uit πŸ™„) kwamen we uit bij Faith van Lakeside B&B.....nou, denk dat ik dit huis over ga kopen ☺, aan het meer, terras heerlijk in de zon, poes op schoot...jaja, kennis gemaakt met Liqourice, Faith's huiskat..... Wat een plek weer πŸ™.....op naar morgen, nog maar 4 hele dagen op dit mooiste plekje op aarde πŸ˜πŸ˜„πŸ˜Š.

Jullie zijn bijna van mij af πŸ˜….....mijn boek is inmiddels een encyclopedie geworden, maar dan hoef ik thuis niets meer te vertellen....; Leuke vakantie gehad Mel? Ja....🀣🀣, read my logger!!!!

1. Els vd Heuvel:
    16 oktober 2019
    Hoi hoi wat een mooie reis maken jullie, met prachtige foto's. Dit nemen ze jullie nooit meer af. Hier gaat het rustig aan en veel regen. Bij de hondenclub zijn Nicky en ik meestal aanwezig en soms Helma. Hopelijk is Liesbeth er volgende week ook weer. Heel veel groeten en tot snel.
  2. Melodie:
    Jazeker, heb elk moment vast proberen te leggen! Ik hoor het al, wordt tijd dat Buga en ik de boel weer onveilig moeten komen maken 🀣🀣
  3. Els vd Heuvel:
    16 oktober 2019
    Ja we missen jullie wel, het is leuker als je met meer bent. De behendigheidscursus is ook leuk,ze leren nu echt vanalles.ze vinden het leuk om te doen. Groetjes
  4. Melinda:
    Vind het eigenlijk niet leuk als de vakantie dadelijk voorbij is, ik geniet zo van je verhalen en foto’s!! Wauw Mel, is echt schitterend!
  5. Melodie:
    16 oktober 2019
    Haha, dit had voor mij ook nog wel een paar weken door mogen gaan hoor πŸ€—!!! Maar ik kan wel doorgaan over mijn dagelijks leven straks hoor πŸ˜‰πŸ€£πŸ€£.
  6. Melinda:
    Met net zo’n gave foto’s? Deal!
  7. Melodie:
    πŸ‘ŒπŸ€£πŸ€£
  8. Wim de Hollander:
    Perfect!
    Ik denk dat ik toch met jullie mee had moeten gaan! (Als ik het fysiek aan had gekund!) . Maar ik heb gelukkig nog jullie fantastische fotowerk! Xxxx
  9. JEANNET BOND:
    16 oktober 2019
    Weer een beeldend en boeiend verhaal met prachtige foto's.
  10. Claudia van Wezel:
    Top verslag en foto's weer.