Queenstown, Wellington

10 oktober 2019 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Vervolg dag 10 in NZ: Na een korte,ย  prettige vlucht aangekomen in Wellington. Kedeng....culture shock....hahaha ๐Ÿ˜…....van niets dan natuur smack bam in the middle of civilization....megadruk vliegveld, nieuwe auto (Holden Trax) en midden in de spits naar Orchard Street Boutique Accomodation, onze slaapplek voor de komende 2 nachten....geweldig!!! Was ff compleet 180 graden aanpassen....

Even naar de supermarkt gewandeld, lekker Thaise Pad Thai gegeten en weer bergop ๐Ÿ˜… naar Orchard Street. Helemaal happy werd ik van het mailtje wat ik terug kreeg van het pension waar Pinto en Buga zijn, zeย hebben het daar geweldig naar hun zin, weer een zorg minder, mis ze wel heel erg hoor ๐Ÿถ๐Ÿถ๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜Š.

Dag 11 in NZ: Heerlijk uitgeslapen...ja hoor, ik kan dat wel ๐Ÿ˜‰. En wat denk je.....regen in Wellington ๐ŸŒง๐ŸŒง....tuurlijk.ย  Maar goed, het zou gaan opklaren, we wachten af. Gisteren te horen dat het met P&B goed gaat, vanmorgen ook even gevraagd hoe het met mijn kattenbouten gaat,ย  die gaan helemaal los nu de honden er niet zijn, geweldig ๐Ÿฑ๐Ÿฑ๐Ÿฑ! Fijn om te horen dat ze allemaal in goede handen zijn, kan ik met een gerust hart verder met Noordereiland ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜Š.

Voor degenen die het willen weten, we hebben een bescheiden 1370 km rondgetuft op het Zuidereiland....๐Ÿคช. Ook voor degenen die het niet willen weten, vertel ik het toch....

Het weer zag er allemaal bijzonder somber uit, maarrrr.....het was ons weer gegund gelukkig ๐Ÿค—. Rond half 1 schoenen en jas aan en wegwezen....lopend naar de City Centre. Als eerste kom je dan de Beehive en Parlaiment Buildings tegen, erg mooi en heerlijk decadent...de weg vervolgd langs Lambton Quay naar beneden toe waarย veel, heel veel winkels en eettentjes zijn. Soms lijkt het wel of ze in NZ altijd haast hebben, eten in de hand en gaan met die banaan,ย of zou dat komen omdat ik in vakantie modus zit ๐Ÿค”...

Ergens halverwege Lambton Quay zag ik het bord voor de Wellington Cable Car....jeejj....dรกt wilde ik ook persรฉ doen in NZ. Dus, kaartje gekocht en naar boven getuft...was leuk om meegemaakt te hebben ๐Ÿ˜‚... Bovenin hebben we een fikse wandeling gemaakt in de Wellington Botanic Garden. ร‰รฉn grote aangelegde tuin met schitterende bomen en planten, genieten! Plots zag ik een vogel voor me langs vliegen en dacht eerst dat het een buizerd was...ik dus in die boom turen, beestje was rustig z'n ding aan het doen...ga op mijn knieรซn dichterbij en floot zachtjes...warempel,ย  hij vloog in mijn richting en stond z'n best te poseren op de tak voor mijn neus! Ik was helemaal in mijn nopjes....ik had een Kฤkฤ gezien...๐Ÿค—๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜๐Ÿ™.

Weer met de Cable Car naar beneden en de weg naar het zuiden vervolgd. Bij Mercer Street linksaf geslagen richting the Wellington Harbour, waar we de Museum of New Zealand, Te Papa Tongarewa binnen gingen en een natuur expositie, waar ik eindelijk een Kiwi heb gezien (hij ademde niet meer, maar toch ๐Ÿ˜) alsook een 1e wereldoorlog expositie hebben bekeken. Erg mooi en indrukwekkend om te zien โ˜บ. Langs de haven af weer richting het noorden teruggewandeld en op de Queen's Wharf visje gegeten bij de Crab Shack. Daarna weer rustig aan bergop weer 'huiswaarts'.ย  Heerlijke dag, en weer boven verwachting lekker positief af kunnen sluiten.

Morgen een hele lange rit voor de boeg, ga niet (weer) beloven dat het volgende hoofdstuk actiefoto's gaat opleveren, maar.........fingers crossed ๐Ÿคž๐Ÿคž๐Ÿค—๐Ÿ˜‰.